Unele caracteristici ale locuitorilor Paradisului şi Iadului

miercuri, 23 iunie 2010

A‘Iyad bin Himar Al-Mujaşi’i a relatat că, într-o zi, Profetul lui Allah (pacea şi binecuvântarea lui Allah fie asupra sa!) a spus în timpul cuvântării sale: „Ascultaţi! Într-adevăr Allah mi-a poruncit să vă aduc la cunoştinţă ceea ce voi nu ştiţi şi ceea ce El m-a învăţat azi:


«Orice bunăstare pe care Eu i-am oferit-o unui slujitor este pe drept. Cu adevărat, Eu i-am creat pe slujitorii Mei să aibă credinţă pură, dar diavolii s-au apropiat de ei şi i-au îndepărtat de la religie şi ceea ce a fost permis a fost declarat interzis pentru ei. De asemenea, şeitanii le-au poruncit să Îmi asocieze parteneri pentru care Eu nu am revelat nicio dovadă». Cu adevărat, Allah a privit oamenii de pe Pământ şi a urât atât arabii, cât şi ne-arabii, cu excepţia câtorva oameni ai Scripturii. Allah a adăugat: «Te-am trimis ca Profet oamenilor pentru ca să te pot testa şi să testez credincioşii prin tine şi ţi-am revelat o carte pe care apa nu o poate şterge. Deci ar trebui să o citeşti în timp ce dormi şi în timp ce eşti treaz»”.


Profetul (pacea şi binecuvântarea lui Allah fie asupra sa!) a spus: „Cu adevărat, Allah mi-a poruncit să ard (necredincioşii din) Quraiş (tribul din Mecca din care făcea parte Profetul). Şi am spus: «O, Allah! Ei îmi vor strivi capul precum pâinea». Allah a spus: «Izgoneşte-i la fel cum te-au izgonit şi ei din oraşul tău. Luptă cu ei, Noi te vom susţine. Cheltuieşte (bani pe calea lui Allah), Noi vom fi generoşi cu tine. Trimite o armată, Noi vom trimite cinci precum aceea. Luptă cu adepţii tăi împotriva celor care te neagă». El a spus: «Locuitorii Paradisului sunt de trei feluri: primul este un om puternic, drept, generos şi de succes, al doilea este un om blând, milos faţă de orice rudă şi musulman. Al treilea este un tată onorabil cu (mulţi) copii». De asemenea, El a spus: «Locuitorii Iadului sunt de cinci feluri: primul este un adept slab, care nu se străduieşte să evite răul sau să lucreze pentru familie sau bunăstare. Al doilea este un om necinstit a cărui lăcomie este binecunoscută oamenilor, chiar şi în ce priveşte lucrurile minore. Al treilea este un bărbat care te va trăda în ceea ce priveşte familia şi bunăstarea ta la ambele capete ale zilei». De asemenea, El a menţionat un zgârcit sau un mincinos şi o persoană care foloseşte cuvinte urâte”.


Acest hadis este autentic (sahih) şi a fost relatat de Muslim.


În acest hadis, Profetul (pacea şi binecuvântarea lui Allah fie asupra sa!) a spus că lui Allah Atotputernicul şi Gloriosul nu îi plac nici arabii, nici ne-arabii, cu excepţia câtorva oameni din oamenii Cărţii. Aici s-a făcut referire la perioada anterioară mesajului lui Muhammad (pacea şi binecuvântarea lui Allah fie asupra sa!), dar, după transmiterea mesajului, cărţile anterioare au fost anulate de Nobilul Coran, iar oamenii Cărţii (creştinii şi evreii) ar fi trebuit să creadă în Profetul Muhammad. Altfel, credinţa lor în cărţile anulate şi înlocuite nu va fi acceptată de către Allah Atotputernicul şi Gloriosul, deşi mulţi oameni vor crede astfel.


*****************

Abu Huraira (Allah să fie mulţumit de el!) a relatat că Profetul (pacea şi binecuvântarea lui Allah fie asupra sa!) a spus: „Odată, Paradisul şi Iadul s-au certat. Iadul a spus: «Mi s-a dat întâietate în a-i primi pe asupritori şi tirani». Paradisul a spus: «Ce este în neregulă cu mine de numai oamenii slabi şi umili intră în mine?». Allah Atotputernicul şi Gloriosul i-a spus Paradisului: «Tu eşti Îndurarea Mea. Prin tine Îmi voi manifesta Îndurarea asupra celor cărora Eu doresc dintre slujitorii Mei». Şi El a spus Iadului: «Tu eşti pedeapsa Mea. Prin tine Eu voi pedepsi pe cine doresc dintre slujitorii Mei»”. Profetul (pacea şi binecuvântarea lui Allah fie asupra sa!) a adăugat: „Fiecare dintre ei va fi umplut. Cât despre Iad, nu va fi plin până când Allah nu-Şi va aşeza Slăvitul Lui picior în el. Apoi (Iadul) va spune: «Destul! Destul! Destul!». Atunci toate părţile sale vor fi pline. Allah nu va fi nedrept faţă de niciuna dintre creaţiile Sale. În ceea ce priveşte Paradisul, Allah va crea alte făpturi (pentru a-l umple)”.


Acest hadis este autentic (sahih) şi a fost relatat de Bukhari şi Muslim.


În Ziua Judecăţii, Allah Atotputernicul şi Gloriosul va umple Iadul aşezându-Şi piciorul (un picior care se potriveşte Gloriei Sale şi pe care nicio minte umană nu îl poate înţelege). Cât despre Paradis, El îl umple cu noi creaţii. Acest hadis ne dezvăluie că Îndurarea lui Allah întrece Mânia Lui, deoarece El nu va umple Paradisul aşezându-Şi, de asemenea, piciorul.

0 comentarii:

Trimiteți un comentariu