Hadisuri despre caini

vineri, 18 iunie 2010

Daca un caine a atins un vas trebuie spalat de 7 ori cu tarana, la fel haina data atinsa de saliva lui spalata de 7 ori. Allah stie mai bine.


Ibn 'Umar (Allah sã-l aibã în mila Sa!) a relatat cã Trimisul lui Allah (pacea si binecuvântarea lui Allah fie asupra lui!) a zis: Cel ce tine un câine pentru altceva decât ca sã pãzeascã câmpurile si turmele sau pentru vânat, va pierde câte un Qirat în fiecare zi, din rãsplata lui.
(Convenit)


* * * * * *


Abu Huraira (Allah sã-l aibã în mila Sa!) a relatat cã Trimisul lui Allah (pacea si binecuvântarea lui Allah fie asupra lui!) a zis: Cel ce tine un câine va pierde din faptele lui bune, egal cu un qirat, în fiecare zi, afarã de acela care-l tine pentru paza câmpului sau turmelor.
(Convenit)


* * * * * *


Abu Huraira (Allah sã-l aibã în mila Sa!) a relatat cã Trimisul lui Allah (pacea si binecuvântarea lui Allah fie asupra lui!) a zis: Îngerii nu-I însotesc pe cãlãtorii ce au cu ei un câine si un clopotel.

* * * * * *


Abu Huraira (Allah sã-l aibã în mila Sa!) a relatat cã Trimisul lui Allah a zis: Un om mergea în drumul lui si, într-o vreme, i s-a fãcut nespus de sete. El a gãsit un put, a coborât în el si a iesit afarã dupã ce si-a potolit setea. Atunci a vãzut un câine care gâfâia de sete. Limba îi atârna în afarã si el mânca noroi. Omul s-a gândit cã acelui câine îi era sete, asa cum i-a fost si lui. Atunci a coborât din nou în put. si-a umplut ciorapii cu apã si i-a apucat în dinti, apoi a urcat înapoi si a potolit setae câinelui. Allah a primit fapta lui cu mare bunãvoinþã si l-a iertat. Tovarãsii (Allah sã-i aibã în mila Sa!) au zis: Vom fi si noi rãsplãtiti dacã arãtãm bunãtate fatã de animale? El a zis: Pentru fiecare fiintã vie se dã o rãsplatã.
(Convenit)


Într-o altã versiune a lui Bukhari, Iertarea i-a fost dãruitã ca apreciere pentru aceastã faptã si el a fost primit în Rai.


O altã versiune este: Odatã, un câine se învârtea în jurul unui put.
Pe datã, o femeie necuratã din Bani Isra'il l-a vãzut. Ea si-a scos ciorapul si l-a coborât în put, a scos putinã apã si i-a dat câinelui sã bea. Ea a fost iertatã din aceastã pricinã.


* * * * * *


Ibn 'Abbas (Allah sã-l aibã în mila Sa!) a relatat cã Trimisul lui Allah (pacea si binecuvântarea lui Allah fie asupra lui!) a zis: Cel ce dãruieste un lucru si îl ia înapoi, este ca si câinele care vomitã si apoi mãnâncã.


O altã versiune este: Cel ce-si ia înapoi milostenia este ca un câine care vomitã si apoi se întoarce sã mãnânce ce a vomat.


(Convenit)


* * * * * *


'Umar ibn Khattab (Allah sã-l aibã în mila Sa!) a relatat: Am dãruit un cal pe calea lui Allah. Cel care l-a primit l-a lãsat sã lâncezeascã.
M-am hotãrât sã-l cumpãr, cãci m-am gândit cã-l va vinde la un pret ieftin. L-am întrebat pe Trimisul lui Allah (pacea si binecuvântarea lui Allah fie asupra lui!) despre aceasta, la care el a zis: Nu-l cumpãra si nu-ti lua milostenia înapoi, cãci acela care-si ia milostenia înapoi este ca si câinele ce-si înghite voma.


* * * * * *
Abu Mas'ud Badri (Allah sã-l aibã în mila Sa!) a relatat cã Trimisul lui Allah (pacea si binecuvântarea lui Allah fie asupra lui!) a interzis folosirea pretului unui câine, câstigul unei preacurve si taxa unui ghicitor.
(Convenit)
* * * * * *


Abu Huraira (Allah sã-l aibã în mila Sa!) a relatat cã Trimisul lui Allah (pacea si binecuvântarea lui Allah fie asupra lui!) a zis: Îngerii nu intrã într-o casã în care se aflã un câine sau un portret.


(Convenit)


* * * * * *
Ibn 'Umar (Allah sã-l aibã în mila Sa!) a relatat cã, Gavriil a promis sã vinã sã-l vadã pe Trimisul lui Allah (pacea si binecuvântarea lui Allah fie asupra lui!), dar a întârziat, si asta l-a speriat. Când a iesit afarã din casã, Gavriil s-a întâlnit cu el. Trimisul lui Allah (pacea sibinecuvântarea lui Allah fie asupra lui!) s-a plâns de întârziere. El a rãspuns: Noi nu intrãm în case unde se aflã un câine sau un portret.


(Bukhari)
* * * * * *
Umm al mo'minin 'A'isa (Allah sã o aibã în mila Sa!) a relatat
cã Gavriil (pacea fie cu el!) a promis Trimisului lui Allah (pacea si
binecuvântarea lui Allah fie asupra lui!) sã vinã la un anumit ceas; trecuse ceasul acela, dar el nu a venit sã-l vadã. Trimisul lui Allah (pacea si binecuvântarea lui Allah fie asupra lui!) avea în mânã un toiag. El l-a aruncat din mânã si a zis: Allah si Trimisul Sãu nu-si încalcã niciodatã promisiunea. El a bãgat de seamã cã sub patul lui se aflã un cãþelus si a zis: 'A'isa, când a intrat aici câinele ãsta? Ea a zis: Pe Allah, nu stiu. El a poruncit atunci sã fie scos afarã. De îndatã ce l-a alungat, a venit Gavriil si Trimisul lui Allah (pacea si binecuvântarea lui Allah fie asupra lui!) i-a zis: Ai promis sã vii sã mã vezi si eu te-am asteptat, dar n-ai venit. La care, el a zis: Noi nu intrãm într-o casã în care se aflã un câine sau un tablou.
(Bukhari)

Narrated 'Adi bin Hatim: I asked the Prophet (about the hunting dogs) and he replied, "If you let loose (with Allah's name) your tamed dog after a game and it hunts it, you may eat it, but if the dog eats of (that game) then do not eat it because the dog has hunted it for itself." I further said, "Sometimes I send my dog for hunting and find another dog with it. He said, "Do not eat the game for you have mentioned Allah's name only on sending your dog and not the other dog." (Book #4, Hadith #175)


[ rezumat: daca slobozi cainele de vanatoare spunand bismillah poti manca ceea ce aduce afara de situatia cand cainele mananca din vanat ceea ce inseamna ca acesta (cainele) l-a vanat pt a se hrani el insusi. Daca ai trimis cainele tau spunand bismillah si ai gasit langa vanat inca un caine nu permis sa mananci deoarece nu stii care caine l-a ucis si tu ai zis bismillah numai pt cainele tau]


* * * * * *
Narrated 'Aisha: The things which annul the prayers were mentioned before me. They said, "Prayer is annulled by a dog, a donkey and a woman (if they pass in front of the praying people)." I said, "You have made us (i.e. women) dogs. I saw the Prophet praying while I used to lie in my bed between him and the Qibla. Whenever I was in need of something, I would slip away. for I disliked to face him." (Book #9, Hadith #490)


[rezumat: lucruri care anuleaza rugaciunea: daca prin fata ta trece un magar o femeie sau un caine]


* * * * * *
Abu Huraira reported: The Messenger of Allah (may peace be upon him) said: The purification of the utensil belonging to any one of you, after it is licked by a dog, lies in washing it seven times, using sand for the first time. (Book #002, Hadith #0549)


[rezumat: purificarea unei ustensile de saliva de caine se face spaland-o de 7 ori, prima data frecand-o cu nisip]


* * * * * *


Dupa alte relatari ustensilul trebuie spalat de 7 ori si a opta oara cu nisip:  Ibn Mughaffal reported: The Messenger of Allah (may peace be upon him) ordered killing of the dogs, and then said: What about them, i. e. about other dogs? and then granted concession (to keep) the dog for hunting and the dog for (the security) of the herd, and said: When the dog licks the utensil, wash it seven times, and rub it with earth the eighth time. (Book #002, Hadith #0551)


* * * * * *
A'isha reported Allah's Messenger (may peace be upon him) having said this: Five are the vicious and harmful things which should be killed even within the precincts of Haram: rat, scorpion, crow. kite and voracious dog. (Book #007, Hadith #2721)
[Animale care se pot ucide: Scorpionul, Soarecele, Sobolanul, Uliul, Cioara, Cainele bolnav de rabie.]


* * * * * *
Narrated Abdullah ibn Abbas: Ikrimah reported on the authority of Ibn Abbas, saying: I think the Apostle of Allah (peace_be_upon_him) said: When one of you prays without a sutrah, a dog, an ass, a pig, a Jew, a Magian, and a woman cut off his prayer, but it will suffice if they pass in front of him at a distance of over a stone's throw. (Book #2, Hadith #0704)


[Invalideaza rugaciune daca trec prin fata ta, si te rogi fara sutrah: un caine, un porc, un evreu, un magician si o femeie. Daca acestia trec in fata cuiva la distanta de o aruncatura de piatra rugaciunea este primita]
* Sutrah = Sutra trebuie sa fie inalta cat o palma sau doua de la pamant. Profetul Mohammad a spus: Daca cineva pune in fata lui ca si sutra un baston sau saua pentru calarit,poate sa se roage linistit si sa nu-si faca probeleme daca cineva trece prin fata sa.Acest hadith indica ca o linie pe pamant nu e suficienta si relatarea cu privire la aceasta linie este categorisita fiind slaba.


Persoana care se roaga trebuie sa fie in fata sutrei nu la stanga nici la dreapta.

Este permis sa folosim ca sutra o planta inalta,un pom,un stalp sau daca sotiia sau sotul sta intins in pat acoperit cu patura , si chiar daca este camila.

0 comentarii:

Trimiteți un comentariu