Nedreptatea este interzisă

sâmbătă, 19 iunie 2010

Abu Dhar (Allah să fie mulţumit de el!) a relatat că Profetul (pacea şi binecuvântarea lui Allah fie asupra sa !) a spus: „Allah Atotputernicul şi Gloriosul a spus: «O, slujitorii Mei! Am interzis nedreptatea pentru Mine, deci vă este interzisă printre voi. Aşadar nu fiţi nedrepţi unul faţă de celălalt! O, slujitorii Mei! Voi toţi vă puteţi rătăci, cu excepţia celui pe care Eu îl călăuzesc pe calea cea dreaptă. Aşa că (întotdeauna) căutaţi călăuzirea Mea, Eu vă voi călăuzi. O, slujitorii Mei! Voi toţi sunteţi flămânzi, cu excepţia celui pe care Eu îl hrănesc. Aşadar de la Mine cereţi hrană şi Eu vă voi hrăni. O, slujitorii Mei! Voi toţi sunteţi goi (aveţi nevoie de veşminte), cu excepţia celui pe care Eu îl îmbrac. Aşadar cereţi-Mi să vă îmbrac şi Eu vă voi îmbrăca. O, slujitorii Mei! Săvârşiţi greşeli (păcate) zi şi noapte şi Eu vă iert toate păcatele. Aşadar rugaţi-vă pentru iertare şi Eu vă voi ierta (păcatele). O, slujitorii Mei! Nu veţi reuşi să Mă răniţi şi nu veţi reuşi să-Mi fiţi de ajutor. O, slujitorii Mei! Şi dacă ar avea primul sau ultimul dintre voi, toţi oamenii şi jinnii, pietatea celui mai pios dintre voi, aceasta nu va spori cu nimic Puterea Mea! O, slujitorii Mei! Şi dacă ar avea primul sau ultimul dintre voi, toţi oamenii şi jinnii, ticăloşia celui mai ticălos dintre voi, aceasta nu va diminua cu nimic Puterea Mea! O, slujitorii Mei! Şi dacă s-ar aduna primul sau ultimul dintre voi, toţi oamenii şi jinnii la un loc şi ar cere de la Mine şi Eu aş dărui fiecăruia ceea ce el a cerut, aceasta nu ar descreşte cu nimic ceea ce Eu am, nici măcar cât ar pierde oceanul dacă s-ar scoate un ac din el. O, slujitorii Mei ! Faptele voastre le ţin minte şi pe ele le răsplătesc Eu. Aşa că acela care găseşte bine să Îl slăvească pe Allah, iar cel care întâmpină altceva să nu învinuiască pe nimeni altul decât pe sine»”.


Acest hadis este autentic (sahih) şi a fost relatat de Muslim.


Nedreptatea este una dintre cele mai negative caracteristici umane, larg răspândită printre oameni încă din cele mai vechi timpuri. Allah Atotputernicul şi Gloriosul a declarat nedreptatea haram (inacceptabilă) şi oricine este nedrept nu poate fi un musulman bun. Allah Atotputernicul şi Gloriosul, Care este Cel Mai Înţelept şi Cel Mai Drept, vrea ca noi toţi să fim drepţi între noi.

0 comentarii:

Trimiteți un comentariu