Superioritatea Surei Al-Fatiha (Surah de deschidere a Coranului)

sâmbătă, 19 iunie 2010

Abu Huraira (Allah să fie mulţumit de el!) a relatat că l-a auzit pe Profetul lui Allah (pacea şi binecuvântarea lui Allah fie asupra sa!) spunând: „Allah a spus: «Am împărţit rugăciunea în două jumătăţi, între Mine şi slujitorul Meu. Slujitorul Meu va avea ceea ce cere». Când slujitorul recită: «Laudă lui Allah, al Lumilor Stăpânitor», Allah spune: «Slujitorul Meu M-a slăvit». Când slujitorul recită: «Cel Milostiv, Îndurător», Allah spune: «Slujitorul Meu M-a descris cel mai bine». Când slujitorul recită: «În Ziua de Apoi Stăpânul Cârmuitor», Allah spune: «Slujitorul Meu M-a preamărit» şi, odată, El a spus: «Slujitorul Meu s-a supus voinţei Mele». Când slujitorul Meu recită: «Pe Tine Te adorăm şi de la Tine cerem ajutor», Allah spune: «Acest lucru este între Mine şi slujitorul Meu. Slujitorul Meu va avea orice a cerut». Când slujitorul recită: «Pe drumul drept, Tu fii-ne Călăuzitor, Drumul celor cu care fost-ai Tu dăruitor, Nu a celor pe care Tu Te-ai mâniat, nici al rătăciţilor», Allah spune: «Aceasta este pentru slujitorul Meu şi slujitorul Meu va avea ce a cerut»”.


Acest hadis este autentic (sahih) şi a fost relatat de Muslim.


Despre valoarea acestui capitol de deschidere, Ibn Taimiya a spus: „Toate revelaţiile (cărţile) anterioare au fost rezumate în ultimele trei Cărţi: Tora, Psalmii şi Biblia, acestea fiind la rândul lor incluse în Coran, iar Coranul este sintetizat în capitolul de deschidere”. El a adăugat: „Este o invocare, o rugăciune, o pomenire şi include monoteismul, supunerea musulmanilor faţă de Allah Atotputernicul şi Gloriosul şi condamnă evreii şi creştinii care s-au rătăcit. În concluzie, este cea mai bună Sură din Coran.” (Moqaddamatut-Tafsir).

0 comentarii:

Trimiteți un comentariu