Îndemnul de a cultiva dragostea reciprocă şi mila între musulmani

miercuri, 23 iunie 2010

Abu Huraira (Allah să fie mulţumit de el!) a relatat că Profetul lui Allah (pacea şi binecuvântarea lui Allah fie asupra sa!) a spus: „Cu adevărat, Allah Atotputernicul şi Gloriosul va spune în Ziua Învierii: «O, fiu al lui Adam! M-am îmbolnăvit, dar tu nu M-ai vizitat». El va spune: «Cum aş putea să Te vizitez pe Tine dacă Tu eşti Stăpânul lumilor?». Allah va spune: «Nu ştii că slujitorul Meu cutare a fost bolnav, iar tu nu l-ai vizitat? Nu ştiai că, dacă îl vizitai, Mă găseai pe Mine alături de el? O, fiu al lui Adam! Ţi-am cerut mâncare, dar tu nu M-ai hrănit». Slujitorul va spune: «O, Doamne! Cum aş fi putut să Te hrănesc dacă Tu eşti Stăpânul lumilor?». Allah va spune: «Nu ştiai că slujitorul Meu cutare ţi-a cerut mâncare şi tu nu i-ai dat? Nu ştiai că, dacă îl hrăneai, îţi aflai răsplata cu siguranţă la Mine? O, fiu al lui Adam! Ţi-am cerut să Îmi dai să beau, dar tu nu Mi-ai dat». Slujitorul va spune: «O, Doamne! Cum aş putea să Îţi dau să bei dacă Tu eşti Stăpânul lumilor?». Allah va spune: «Slujitorul Meu cutare te-a rugat să îi dai să bei, dar tu nu i-ai dat. Dacă i-ai fi dat să bea, ai fi primit răsplata pentru acest lucru de la Mine»”.


Acest hadis este autentic (sahih) şi a fost relatat de Muslim.


Pentru că Allah Atotputernicul şi Gloriosul iubeşte credincioşii, El le porunceşte să se iubească unul pe celălalt şi să se simtă responsabili faţă de cei săraci, înfometaţi, goi etc. Acest lucru se face în plus, pe lângă dania obligatorie (zakat), pentru a primi o răsplată mai mare.

0 comentarii:

Trimiteți un comentariu