Superioritatea martirilor

miercuri, 23 iunie 2010

 Masruq a relatat: „L-am întrebat pe ‘Abdullah bin Mas‘ud (Allah să fie mulţumit de el!) de acest verset:


«Să nu crezi că cei care au fost ucişi pe calea lui Allah [martirii] sunt morţi! Dimpotrivă, ei sunt vii la Domnul lor şi sunt bine dăruiţi [din roadele Raiului]» (Coran 3: 169).


El, ‘Abdullah bin Mas‘ud (Allah să fie mulţumit de el!), a spus: «L-am întrebat pe Profet (pacea şi binecuvântarea lui Allah fie asupra sa!) despre semnificaţia acestui verset. El ni l-a explicat astfel:


Sufletele lor sunt înăuntrul unor păsări verzi, lângă felinare suspendate de Tronul Divin, cutreierând liber prin Paradis, oriunde doresc. Apoi, ele se adăpostesc la aceste felinare. Odată, Domnul lor s-a uitat la ei şi le-a spus: ´Mai doriţi altceva?´. Ei au spus: ´Ce altceva am mai putea dori? Cutreierăm liber în Paradis, oriunde dorim´. Allah le-a pus aceeaşi întrebare de trei ori. Când au simţit că nu vor scăpa de această întrebare, ei au spus: ´O, Doamne! Ne-am dori să ne pui sufletele înapoi în corpurile noastre, pentru a putea fi ucişi pe calea Ta încă o dată´. Când Allah a văzut că nu mai au nicio dorinţă, au fost lăsaţi (să se bucure de Rai)´»”.


Acest hadis este autentic (sahih) şi a fost relatat de Bukhari,


Un Şahid este un martir care a luptat de dragul lui Allah Atotputernicul şi Gloriosul şi a fost omorât. În ierarhia Paradisului, rangul său urmează imediat după cel al unui Siddiq - cel care a fost un predecesor şi primul care a crezut în Profetul Lui; de exemplu: Abu Bakr (Allah să fie mulţumit de el!). Rangurile sunt ierarhizate după cum urmează: Profeţii, apoi Siddiq, apoi martirii, apoi cei drepţi. Acest hadis, precum şi hadisurile 41, 42 şi 43, ne subliniază Îndurarea lui Allah Atotputernicul şi Gloriosul revărsată asupra martirilor în Viaţa de Apoi şi chiar şi în mormânturile lor, înainte de înviere.


****************


 Anas (Allah să fie mulţumit de el!) a relatat că Profetul lui Allah (pacea şi binecuvântarea lui Allah fie asupra sa!) a spus: „Un bărbat dintre oamenii Paradisului va fi adus în faţă. Allah Atotputernicul şi Gloriosul îl va întreba: «O, fiu al lui Adam! Cum ţi se pare casa ta?». El va răspunde: «O, Domnul meu! Este cea mai bună casă», apoi Allah va spune: «Cere şi doreşte-ţi orice îţi place». Bărbatul va spune: «Te-aş ruga să mă trimiţi înapoi în lume pentru a fi ucis pe calea Ta de zece ori»”. Aceasta se datorează superiorităţii statutului de martir şi poziţiei înalte pe care martirii o vor ocupa în Rai.


Acest hadis este autentic (sahih) şi a fost relatat de Nasa’i.


****************


Ibn Umar (Allah să fie mulţumit de el!) a relatat că Profetul (pacea şi binecuvântarea lui Allah fie asupra sa!) L-a citat pe Allah Atotputernicul şi Gloriosul, spunând: „Oricăruia dintre slujitorii Mei care iese la luptă pe calea Mea, căutând mulţumirea Mea, îi garantez, dacă se întoarce, răsplata pe care o merită şi prăzi de război (în timpul vieţii sale) şi, dacă moare, Eu îl voi ierta, voi fi Îndurător cu el şi îl voi lăsa să intre în Paradis”.


Acest hadis este cu siguranţă autentic (sahih) şi a fost relatat în „Musnad” de Ahmad.


Un soldat care luptă pe calea lui Allah va fi cel mai bine răsplătit de Allah atât în această lume, cât şi în cea de Apoi.

0 comentarii:

Trimiteți un comentariu