Stăpânul nostru Atotputernic şi Glorios este uimit de doi bărbaţi

marți, 22 iunie 2010

 Ibn Mas‘ud (Allah să fie mulţumit de el!) a relatat că Profetul (pacea şi binecuvântarea lui Allah fie asupra sa!) a spus: „Stăpânul nostru Atotputernic şi Glorios a fost uimit de doi bărbaţi. Unul este cel care s-a dat jos din patul lui şi şi-a lăsat soţia şi plapuma şi neamul ca să îndeplinească rugăciunile. Stăpânul nostru a spus: «O, îngerii Mei! Uitaţi-vă la slujitorul Meu care s-a ridicat din patul lui şi şi-a lăsat familia ca să îndeplinească rugăciunile, dorind ceea ce Eu am şi fiindu-i frică de ceea ce Eu am». Cel de-al doilea este acela care a luptat pe calea lui Allah şi a fost înfrânt, împreună cu camarazii lui de luptă. Dar el ştia de ce pedeapsă va avea parte în cazul în care fuge de pe câmpul de luptă şi ce răsplată va avea, dacă se întoarce pe câmpul de luptă. Deci el s-a întors şi a luptat împotriva duşmanilor lui Allah până când a fost ucis, dorindu-şi ceea este cu Mine şi fiindu-i teamă de ceea ce este cu Mine. Allah Atotputernicul şi Gloriosul le-a spus îngerilor Lui (cu mirare): «Uitaţi-vă la slujitorul Meu care s-a întors (pe câmpul de luptă) dorind ceea ce Eu am şi fiindu-i frică de ceea ce Eu am, până când sângele lui a fost vărsat»”.


Acest hadis este bun (hasan) şi a fost relatat de Ahmad în „Musnad”, de Abu Da’ud, Ibn Hibban şi Al-Hakim în „Mustadrak”.


Mirarea lui Allah Atotputernicul şi Gloriosul exprimă de fapt admiraţia şi aprecierea Lui faţă de răbdarea şi premeditarea luptătorilor de a muri pe calea lui Allah. De asemenea, a te trezi noaptea şi a te ruga nu este un lucru uşor; numai cei cu adevărat credincioşi pot face acest lucru. Nu îi amintim pe cei care lasă rugăciunile de dimineaţă pentru a dormi.

0 comentarii:

Trimiteți un comentariu