Îndemnul continuu de a te căi şi a căuta iertarea lui Allah

miercuri, 23 iunie 2010

Abu Huraira (Allah să fie mulţumit de el!) a relatat: „L-am auzit pe Profetul Muhammad (pacea şi binecuvântarea lui Allah fie asupra sa!) spunând: «Un păcat a fost comis de către unul dintre slujitori» sau - posibil să fi spus: «Unul dintre slujitori a comis un păcat». El a spus: «O, Doamne! Am comis un păcat» sau el a spus «Un păcat a fost comis de mine. Deci, Te rog, iartă-mă!». Stăpânul Lui va spune: «Ştie slujitorul Meu că el are un Stăpân care îl poate ierta şi (dacă El vrea) îl poate pedepsi. Oricum, l-am iertat pe slujitorul Meu».


Nici nu s-a scurs bine timpul pe care Allah îl ştie că un alt păcat este făcut de el sau el face un alt păcat. El spune: «O, Doamne! Am comis un păcat» sau «Un păcat a fost comis de mine». Deci, Te rog, iartă-mi (păcatul)». Allah va spune: «Ştie slujitorul Meu că el are un Stăpân care îl poate ierta şi, (dacă El vrea), îl poate, de asemenea, pedepsi. Oricum, l-am iertat din nou». Nici nu s-a scurs bine timpul pe care Allah îl ştie că un alt păcat este comis de el sau el comite un alt păcat. El spune: «O, Doamne! Am comis un alt păcat» sau uneori el spune: «Un alt păcat este comis de mine. Deci, Te rog, iartă-mă!». Allah va remarca: «Ştie slujitorul Meu că el are un Stăpân care îl poate ierta şi, (dacă El vrea) îl poate, de asemenea, pedepsi. Oricum, l-am iertat pentru a treia oară. Deci lăsaţi-l să facă orice îşi doreşte»”.


Acest hadis este autentic (sahih) şi a fost relatat de Bukhari şi Muslim.


Acesta este un exemplu al Îndurării lui Allah faţă de credincioşi. Dacă se întâmplă ca un credincios să păcătuiască, el ar trebui să se căiască, sperând în iertarea lui Allah, însă îndeplinirea intenţionată, permanentă de fapte rele nu va fi iertată, întrucât Allah i-a dăruit fiecărui om capacitatea de discriminare între bine şi rău. De aceea noi trebuie să Îi rămânem credincioşi lui Allah şi să urmăm exemplul Profetului Muhammad (pacea şi binecuvântarea fie asupra sa!) în tot ceea ce facem.


Abu Sa‘id Al-Khudri (Allah să fie mulţumit de el!) a relatat: „L-am auzit pe Profetul Muhammad (pacea şi binecuvântarea lui Allah fie asupra sa!) spunând: «Diavolul i-a spus Stăpânului lui: ´Jur pe Gloria şi pe Maiestatea Ta! Atât timp cât fiii lui Adam trăiesc pe pământ,voi continua să îi călăuzesc greşit´. La acestea, Allah a spus: ´Jur pe Gloria şi pe Maiestatea Mea! Atât timp cât ei vor căuta iertarea Mea, Eu voi continua să îi iert´»”.


Acest hadis este autentic (sahih) şi a fost relatat de Ahmad în „Musnad”.


Pentru a lupta împotriva lui Şeitan ar trebui întotdeauna să ne îndeplinim actele obligatorii de adorare la timpul lor, adică rugăciunile, zakat-ul (dania), postul etc. De asemenea, pomenirea lui Allah Atotputernicul şi Gloriosul este cea mai bună cale de a scăpa de capcanele lui Şeitan.

0 comentarii:

Trimiteți un comentariu