NU ESTE ÎNGÃDUIT SÃ JELIM MAİ MULT DE 3 ZİLE

joi, 14 octombrie 2010

1780. Zainab bint Abu Salmah (Allah sã o aibã în mila Sa!) a relatat: Am mers la Umm Habiba (Allah sã o aibã în mila Sa!), sotia Trimisului lui Allah (pacea şi binecuvântarea lui Allah fie asupra lui!), când a murit tatãl ei, Abu Sufyan ibn Harb. Umm Habiba (Allah sã o aibã în mila Sa!) a trimis dupã un parfum colorat în galben, sau ceva asemãnãtor, cu care a dat pe o sclavã şi apoi şi-a frecat şi ea obrajii cu el şi a zis: Pe Allah, nu am nevoie de nici un parfum, ci numai din pricinã cã l-am auzit pe Trimisul lui Allah (pacea şi binecuvântarea lui Allah fie asupra lui!) spunând de la amvon: Nu este îngãduit ca o femeie credincioasã în Allah şi în Viata de Apoi sã jeleascã pentru un mort mai mult de trei zile, ci numai dacã i-a murit sotul, îi este îngãduit sã jeleascã patru luni şi zece zile. Zainab a zis: Apoi am vizitat-o pe Zainab, fiica lui Jahş (Allah sã o aibã în mila Sa!), când a murit fratele ei şi ea a trimis dupã parfum, cu care s-a dat, zicând pe urmã: Pe Allah, n-am nici o nevoie de parfum, dar l-am auzit pe Trimisul lui Allah (pacea şi binecuvântarea lui Allah fie asupra lui!) zicând de la amvon: Nu este îngãduit pentru o femeie ce crede în Allah şi în Ziua Judecãtii sã jeleascã dupã mort mai mult de trei zile, afarã de sotul ei (dupã care poate jeli) timp de patru luni şi zece zile.
(Convenit)

0 comentarii:

Trimiteți un comentariu