Compasiunea Profetului lui Allah (pacea şi binecuvântarea lui Allah fie asupra sa!) faţă de comunitatea (Umma) sa

miercuri, 23 iunie 2010

Ibn Abbas (Allah să fie mulţumit de el!) a relatat: „Tribul Quraiş i-a spus Profetului (pacea şi binecuvântarea lui Allah fie asupra sa!): «Imploră-L pe Domnul tău să transforme (stâncile) Safa în aur. Apoi noi vom crede în tine». El, Profetul (pacea şi binecuvântarea lui Allah fie asupra sa!), a întrebat: «Într-adevăr?». Ei au spus: «Da»”. El (naratorul) a spus: „Astfel, Profetul (pacea şi binecuvântarea lui Allah fie asupra sa!) a invocat ajutorul lui Allah (pentru aceasta). Apoi Jibriil / îngerul Gavriil (pacea fie asupra sa!) a venit la el şi i-a spus: «Domnul tău Atotputernic şi Glorios îţi transmite salutările Lui şi spune: ´Dacă vrei, Eu voi transforma Safa în aur, dar cei care nu vor crede după aceasta vor suferi o pedeapsă atât de severă, pe care nimeni din toate lumile nu o va mai suferi, sau, dacă vrei, Eu pot deschide pentru ei poarta căinţei şi a îndurării´». Profetul (pacea şi binecuvântarea lui Allah fie asupra sa!) a spus: «Mai bine poarta căinţei şi a îndurării»”.


Acest hadis este autentic (sahih) şi a fost relatat în „Musnad” de Ahmad.


Profetul Muhammad (pacea şi binecuvântarea lui Allah fie asupra sa!), fiind atât de blând şi uman datorită binecuvântărilor lui Allah Atotputernicul şi Gloriosul asupra sa, obişnuia să invoce ajutorul lui Allah Atotputernicul şi Gloriosul pentru companionii lui. De asemenea, el obişnuia să meargă la Baqi’, acolo unde cei mai mulţi dintre companionii lui au fost îngropaţi, în Al-Medina, şi să se roage la Allah pentru ca ei să se odihnească în pace. El obişnuia să facă acest lucru şi la ceasurile târzii din noapte. Ce inimă bună a avut Profetul!


***************

Ubada bin As-Samit (Allah să fie mulţumit de el!) a relatat: „Într-o zi, companionii nu l-au găsit pe Profet (pacea şi binecuvântarea lui Allah fie asupra sa!) printre ei. În mod normal, când ridicau o tabără, îl aşezau în mijlocul lor. Erau îngrijoraţi şi se gândeau că Allah se poate să fi ales alţi companioni pentru el. Deodată, l-au văzut venind spre ei şi au exclamat: «Allah Akbar!» / «Allah este Cel mai Mare!» şi au spus: «O, Profet al lui Allah! Ne-am temut că Allah Preamăreţul şi Preaînaltul şi a ales pentru tine alţi companioni decât noi». Profetul lui Allah (pacea şi binecuvântarea lui Allah fie asupra sa!) a spus: «Nu. Voi sunteţi companionii mei în această viaţă şi în Viaţa de Apoi. Cu adevărat, Allah Atotputernicul m-a trezit şi mi-a spus: ´O, Muhammad! Într-adevăr nu am trimis niciun profet şi niciun mesager fără să nu îi îndeplinesc o dorinţă şi acum îţi îngădui acest lucru şi ţie. Deci, o, Muhammad! Cere-Mi ceva şi îţi va fi oferit´». Profetul (pacea şi binecuvântarea lui Allah fie asupra sa!) a spus: «Dorinţa mea este să pot mijloci pentru adepţii mei în Ziua Învierii». Abu Bakr a întrebat: «O, Profet al lui Allah! Ce este mijlocirea?». Profetul (pacea şi binecuvântarea lui Allah fie asupra sa!) a spus: «Voi spune: ´O, Doamne! Mijlocirea mea este ceea ce Tu mi-ai promis´. Prin urmare Allah Preamăreţul şi Preaînaltul va spune: ´Da´. Apoi Domnul meu îi va lua pe adepţii mei rămaşi în Iad şi îi va primi în Paradis»”.


Acest hadis este autentic (sahih) şi a fost relatat în „Musnad” de Ahmad.

0 comentarii:

Trimiteți un comentariu