Superioritatea monoteismului

marți, 20 iulie 2010

Abu Dhar (Allah să fie mulţumit de el!) a relatat: Trimisul lui Allah (pacea şi binecuvântarea lui Allah fie asupra sa!) a zis că Allah Atotputernicul şi Gloriosul a spus: „Răsplata celui care face o faptă bună va fi de zece ori mai mare decât fapta sa sau chiar mai mult. Acela care a săvârşit un păcat va fi pedepsit numai pentru atât sau Eu îl voi ierta. Oricine se apropie de Mine cu o palmă, Eu Mă voi apropia de el cu un cot. Şi oricine se apropie de Mine cu un cot, Eu Mă voi apropia de el cu un stânjen. Şi oricine vine la Mine mergând, Eu Mă voi duce la el în fugă. Iar cel care vine înaintea Mea cu păcate mari, aproape cât Pământul, cu condiţia ca el să nu-Mi asocieze Mie nimic, Eu Mă voi întoarce spre el cu iertare la fel de mare”.

Acest hadis este autentic (sahih) şi a fost relatat de Muslim, Ibn Majah şi Ahmad în al său „Musnad”.
În altă tradiţie profetică se susţine: „Cel care Îi va asocia ceva lui Allah va intra în Iad” (Muslim).


Abu Sa‘id Al-Khudri (Allah să fie mulţumit de el!) a relatat că Trimisul lui Allah (pacea şi binecuvântarea lui Allah fie asupra sa!) a spus: „Niciunul dintre voi nu se va certa în ce priveşte drepturile voastre din această lume cu mai multă vehemenţă decât credincioşii cu Domnul lor pentru fraţii lor trimişi în Iad”. Profetul (pacea şi binecuvântarea lui Allah fie asupra sa!) a adăugat: „Ei vor spune: «O, Allah! Confraţii noştri obişnuiau să se roage cu noi, să postească cu noi şi să îndeplinească pelerinajul cu noi. Dar Tu i-ai trimis în Foc»”. Profetul (pacea şi binecuvântarea lui Allah fie asupra sa!) a spus în continuare: „Allah va spune: «Duceţi-vă şi aduceţi pe oricine cunoaşteţi (dintre ei)»”. Profetul (pacea şi binecuvântarea lui Allah fie asupra sa!) a spus: „Credincioşii se vor duce la ei şi îi vor recunoaşte după faţă. Unii dintre ei vor fi cuprinşi de foc până la jumătatea gambelor lor, iar alţii până la glezne. Îi vor aduce şi vor spune: «O, Allah! I-am scos pe cei pe care ne-ai poruncit»”. Apoi Profetul (pacea şi binecuvântarea lui Allah fie asupra sa!) a spus: „Allah va spune: «Aduceţi-i pe aceia care au în sufletul lor credinţă care să cântărească cât un dinar (moneda)». Apoi El va spune: «Scoateţi-i pe cei care au în inima lor credinţă care să cântărească cât jumătate de dinar», până când El va spune: «Scoateţi-i pe cei care au în inima lor credinţă egală cu greutatea unui atom»”.

Acest hadis este autentic (sahih) şi a fost relatat de Nasa’i şi Ibn Majah.

După ce a relatat acest hadis, Abu Sa‘id a spus: „Cel care nu acceptă acest hadis ca fiind adevărat să citească acest verset:
«Allah nu iartă să I se facă vreun părtaş. Afară de aceasta, El iartă cui voieşte. Iar acela care pune în rând cu Allah un părtaş, născoceşte un mare păcat!»” (Coran 4: 48).

0 comentarii:

Trimiteți un comentariu