Avertisment dat celor care îşi pierd speranţa în Îndurarea lui Allah

miercuri, 7 iulie 2010

Abu Huraira (Allah să fie mulţumit de el!) a relatat: „L-am auzit pe Profetul lui Allah (pacea şi binecuvântarea lui Allah fie asupra sa!) spunând: «Erau două persoane care se aveau ca fraţii între fiii lui Israel. Unul era ocupat cu săvârşirea de păcate, în timp ce celălalt era dedicat adorării. Cel devotat obişnuia să îl vadă pe prietenul său păcătuind şi să îl sfătuiască: ´Încetează să mai faci astfel´. Într-o zi, când şi-a găsit prietenul păcătuind, i-a spus: ´Evită acest lucru´. Prietenul său i-a spus: ´Lasă-mă în pace. Ai fost trimis să îmi porţi de grijă?´. Cel devotat a spus: ´Jur pe Allah, El nici nu te va ierta, nici nu te va primi în Paradis´. Când au murit, au fost aduşi în faţa Stăpânului Lumilor. Allah l-a întrebat pe cel devotat adorării: ´Erai sigur că Mă cunoşti sau aveai putere asupra a ceea ce este în mâinile Mele?´. Apoi i-a spus păcătosului: ´Du-te şi intră în Paradis - prin Îndurarea Mea - şi le-a poruncit îngerilor în legătură cu cel devotat: ´Conduceţi-l în Iad´»”.

Acest hadis este autentic (sahih) şi a fost relatat de Abu Da’ud în cartea sa „Sunan”.
După ce a relatat acest hadis, Abu Huraira a comentat: „Jur pe Cel în mâinile căruia se află sufletul meu: O vorbă rostită de cel devotat a distrus faptele lui bune din viaţa sa de aici şi din cea de Apoi”.


Acest hadis evidenţiază faptul că nimeni nu trebuie să pretindă că o persoană va intra în Paradis sau va păşi în Iad, pentru că verdictul în aceste cazuri Îi aparţine lui Allah Cel Atotputernic şi El va decide ceea ce Îl va mulţumi. Unei persoane drepte i se cere să facă binele şi să evite răul numai de dragul lui Allah şi să îi sfătuiască pe ceilalţi să facă în acelaşi mod. Nu ar trebui să rostească asemenea cuvinte care sfidează autoritatea lui Allah. Mai mult decât atât, este greşit să aluneci în disperare de teamă că ai pierdut Îndurarea lui Allah.

Jundub (Allah să fie mulţumit de el!) a relatat că Profetul lui Allah (pacea şi binecuvântarea lui Allah fie asupra sa!) a afirmat că o persoană a spus: „Jur pe Allah! Allah nu o va ierta pe cutare (persoană)”. De aceea Allah Preaînaltul a afirmat: „Cine este cel care jură (pe Mine) că Eu nu-l voi ierta pe cutare? (Ascultă!) Cu siguranţă l-am iertat pe cutare şi ţi-am anulat faptele tale, sau cum Profetul (pacea şi binecuvântarea lui Allah fie asupra sa!) a spus”.

Acest hadis este autentic (sahih) şi a fost relatat de Muslim şi menţionat în „Mu'jam At-Tabrani Al-Kabir”.

Acest hadis ne atrage atenţia asupra conduitei respectuoase pe care un musulman trebuie să o aibă faţă de Allah Atotputernicul şi Gloriosul şi ne învaţă că o persoană nu ar trebui să se implice în lucruri pe care doar Allah Atotputernicul şi Gloriosul poate să le decidă, adică nimeni nu poate şti cine va merge în Iad şi cine va intra în Paradis.

0 comentarii:

Trimiteți un comentariu